Sidor

lördag 7 juni 2014

Pizzatime igen Åkesson!

Tjabba tjena hallå! Frasse i Bagarmossen här igen. Din antirasist i förorten. Eller som morsan alltid säger:

”Frasse lille.”


Go morsa man har.  Fast nu är jag ju inte så liten som morsan vill göra mig gällande. Drygt en och åttio i strumplästen. Fast för morsan är man ju ändå alltid lille Frasse.


Alltså nu har jag bara sett en så jävla cool video. Ni vet grabbarna som lät en pizzaslice hänga och dingla ovanför Åkessons skallben i Ronneby när denne stod och talade om rasismens förträfflighet. De har nu snickrat ihop en riktig dundervideo.


Får det lov att vara en pizzaslice till Åkesson?

”Pizzaslice Crew” slår alltså till igen med en riktigt cool rappvideo.

Kolla in den här: ”Beatzzeria - Nu vet du hur jag känner”.



 

Fan vilken go låt alltså! Till och med morsan gillade den. Och det säger inte lite då hon är så jäkla kräsmagad när det kommer till musik. Det ska helst vara Bertil Boo, Jussi Björling, Creedence Clearwater Revival, ABBA, Beethoven, Ebba Grön, Egon Kjerrman eller Nationalteatern som morsan lyssnar på. Ganska smal musiksmak om ni frågar mig alltså.

Vidga dina musikaliska vyer sa jag till morsan och satte på Iron Maidens ”The Trooper” på högsta volym.


Fan, morsan fick ett spel och skickade skurtrasan i nyllet på mig och förklarade att om jag inte stängde av oljudet så skulle jag bli den äldste tonåringen som någonsin blivit utkastat ur ett hem.


Ja vad fasen jag är ju 43 år, så när morsan fortfarande kallar mig för tonåring så är det ju ändå något positivt om man så kan säga. Go morsa man har. För husfridens skull så stängde jag faktiskt av musiken och tog en bok att läsa istället. Just nu plöjer jag, Frasse i Bagarmossen igenom Johan Lönnroths, ”Den tredje vänstern.”


Jävligt intressant bok hittills. Handlar om den politiska vänsterns historiska utveckling sedan 1800-talet i Sverige. Innan dess så läste jag Lena Klevenås bok, ”Politik – hur gör man?” Och innan dess, Anne Wibbles, ”Två cigg och en kopp kaffe.”


Yepp som ni förstår så gillar jag litteratur med politiska inslag.


Som de säger, ”För att känna din fiende så måste du veta allt om honom också”, eller henne då också så klart. Man e väl feminist så klart! 


Nu är inte alla de jag läser om mina fiender. Men jag försöker skaffa mig lite hum om hur fan politiken fungerar och hur politikerna tänker. Och det bara att försöka begripa hur fan fascisterna i riksdagen funkar. Alltså Sverigedemokraterna.


Vad jag hittills kommit fram till när de gäller dessa jävla fascister är att de fungerar enbart genom sitt hat mot allt och alla som inte är eller tänker som de. Öh… glöm det där med tänker. Finns ingen anledning att slänga omkring sig superlativ på någon som inte tänker.


Säger som morsan alltid säger:


”Ödsla ingen tankekraft på idioter, banka dem i arslet med ett brännbollsträ istället.”


Klok morsa man har.


Morsning korsning på er önskar Frasse i Bagarmossen… med morsa. Bajen for ever!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar