Sidor

torsdag 29 maj 2014

Här är jag! Frasse i Bagarmossen! Nu på egna ben!

Tjabba tjena hallå! Här är jag Frasse i Bagarmossen! Nu på egna ben! Ville ha en egen sådan här blogg där jag kund skriva av mig lite. Har mycket att skriva, men ingen större kunskap om hur man gör en blogg. Skrev då till mina hjältar på Slutpixlat där jag skickat in mina insändare till tidigare och frågade om hjälp. Och jävlar i min låda var raska de var. Klart vi hjälper dig Frasse sa de då.

Och nu sitter jag här med en egen blogg! Så jävla cool! Morsan e skitavis på mig nu. Får se till att lösenordsskydda min dator så att inte hon får chansen att hitta på något.  Vill ju inte åka dit för hädelse av rasist ju. Fast å andra sidan hade det kanske gett en jävla bra PR, om man kan säga så.


Alltså för er som kanske missat vem jag är så är jag kisen som tidigare i min ungdom var dum nog att tro på den skit som Sverigedemokraterna hävde ur sig. Kom till insikt om detta som tur var och hoppade av och gick till Arne Anka partiet istället. Alltså lite mer neutralt då även om sarkasmen och ironin flödar i det partiet så inte fan är de några rasister. För att vara antirasist är det samma som att vara för alla kisar och tösers lika värde var än i världen de kommer ifrån, hur de än ser ut, vad de än tror på, och vilken läggning de än har. Å framför allt att vara för demokratin. Det är jävligt stort ska ni veta.

Bor och är uppfödd i Bagarmossen om nu någon missat detta, bor tillsammans med morsan i en trea numer, bytt upp oss, bara ett stenkast från Bagistorg. Morsan var tidigare sömmerska på en underklädesfabrik innan hon nu i våras gick i pension. Nu har hon tydligen fått en så kallad nostalgichock av något slag eller en prematur 70-års kris. Hon har börjat ta på sig kläder ur sin sextiotals garderob, som hon kallar det, igen och börjat ränna ute med ungdomarna på nätterna för att skrapa bort alla klistermärken med nazze o fascistpropaganda. Morsan e la bara för go, som de säger i Götet!


När vi var och vände ryggen åt Åkesson när han stod på Norrmalmstorg för ett tag sedan och ljög öronen av sig så var det nära att morsan gett Åkesson sin autograf. Med paraplyet i hans arsle. Lyckades dock få iväg henne därifrån innan hon fick sig en åktur i polispiketen. Som sagt morsan e bara så go! En riktig antirasist!


Jag själv jobbade på SJ innan de i princip beslöt sig för att lägga ned ”hela folkets järnväg” för att göra om den till ”inget folks järnväg.” 300 kisar fick gå!? Fick som tur vad tag på ett annat jobb. Kan numer titulera mig som sanitetstekniker. Å för er andra som inte vet vad det betyder så kallades det innan för sopgubbe. Något som man enbart idag kan kalla Sverigedemokratiska politiker för.


Morsning korsning på er önskar Frasse i Bagarmossen. Bajen for Ever!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar